
Paintball
Pierwszy raz sprzęt do paintballa pojawił się na terenie USA w latach 50. XX w. i był wykorzystywany przez służby leśne do znaczenia drzew z dużych odległości oraz w rolnictwie do znaczenia bydła. Dopiero w maju 1981 trzej przyjaciele z Hampshire: Bob Gurnsey, Hayes Noel, Charles Gaines wpadli na pomysł bezkrwawej rozgrywki, wykorzystując markery służące do znakowania bydła, w celach rozrywkowych. 27 czerwca 1981 rozegrano pierwszą grę. 12 zawodników zabawiło się w “w zdobywanie flagi”. Zwycięzca nie oddał ani jednego strzału. Od tego momentu zabawa nabrała rozgłosu.
scenariusze gier
Team Deathmatch
Kilka drużyn na ograniczonym terenie; gra na wybicie. W grze bierze udział kilka (ok. 4-6) pięcioosobowych drużyn. Gra polega na zdobywaniu punktów. Punkty przyznaje się za wyeliminowanie zawodników z drużyn przeciwnych. Czas ok.30-45 min.
Blackjack
Standardowa gra w zdobywanie flagi przeciwnika, jednak uczestnicy mają do dyspozycji 21 kulek każdy na całą grę. Jest to doskonały sposób na połączenie w jednej grze markerów zaawansowanych technologicznie z prostymi. Półautomat nie będzie miał już tak miażdżącej przewagi nad Splatem.
Flaga
Zdobywanie flagi przeciwnika. W grze udział biorą 2 zespoły. Każdy zespół ma swoją flagę (bazę). Wygrywa ta drużyna, która zdobędzie flagę przeciwnika i doniesie ją do swojej bazy.
Obrona Częstochowy
Dobre ćwiczenie jak bronić lub atakować pozycje flagowe lub po prostu “walenie bez gry wstępnej”. Dwie drużyny: atakujący i broniący. Obrońca wybiera teren, na którym będzie się bronić i oznacza go (nie wolno obrońcom wychodzić poza wybrany teren). Czas, w zależności od ilości graczy, rodzaju i rozmiaru terenu.
Polowanie
Jeden na wszystkich, wszyscy na jednego. W grze udział biorą: zając i myśliwi. Jeśli ktoś podejmie się już być zwierzyną to na pewno nie bez (choćby pozornego) wyrównania szans. Dlatego króliczek dostaje porządny półautomacik z nieograniczoną ilością kulek + tarcza. Reszta graczy “myśliwych” ma limit 20 kulek.
Zwiad
Małe drużyny. Każda musi się odnotować w punktach kontrolnych, problem w tym, że w tych samych. Kilka 5 osobowych zespołów. Punkty kontrolne dobrze oznakowane i porozrzucane na polu. W każdym punkcie kontrolnym znajduje się pisak. Gracze mają przymocowane kartki na których odnotowują pisakami obecność w punktach kontrolnych. Gra jest punktowana.
Koktajl Mołotowa
Niezłe podsumowanie dnia. Gra, w której nie ma ani wygranych ani pokonanych. Kilka (ew. kilkanaście) drużyn trzy osobowych. Zdjęty schodzi do punktu kontrolnego. Kiedy w punkcie kontrolnym zbierze się kworum (trzech graczy) powstaje nowa drużyna i włącza się do gry. I tak przez około 30 min.
Ochrona Prezydenta
Scenariusz stary jak świat. Jedna osoba musi poświęcić się i odłożyć pistolet (prezydent). Pozostali gracze dzielą się na ochroniarzy i terrorystów. Ochrona powinna być liczniejsza. Misja ochroniarzy polega na bezpiecznym przeprowadzeniu prezydenta przez pole określoną wcześniej trasą.. Misja terrorystów – sprzątnąć prezydenta bez względu na straty własne.
…te i wiele innych scenariuszy, o których dowiecie się na polu.